صدای کنکور
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 مدير كل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي قرآن استان مركزي :

در سال تحصيلي آينده شاهد رشد و توسعه مدارس خاص قرآني در كشور خواهيم بود

محمد بنيادي، در جلسه شوراي قرآن و عترت آموزش و پرورش استان با بيان ‌اينكه آخرين مباني نظري بشري توجه به اصول دين و روش‌هاي منبعث از ارزش‌هاي الهي است، گفت: تنها كتاب ديني كه به‌طور كامل چاپ مي‌شود قرآن كريم است و رجوع به اين كتاب آسماني مبناي تحولات سازنده و ارزنده در جهان بشريت است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي ،  وي با‌ اشاره به شبيخون فرهنگي دشمن، تصريح كرد: اثر تخريبي تهاجم فرهنگي به مراتب خطرناك‌تر از سلاح‌هاي هسته‌اي و شيميايي بوده؛ چراكه دشمنان با تهاجم فرهنگي تمامي هستي فرزندان يعني  فكر و ذهن آنها را تخريب مي‌كنند.

بنيادي با اشاره به كسب موفقيت‌هاي عظيم ايران در منطقه، گفت: امروز ايران اسلامي همانند مرواريدي درخشان در جهان مي‌درخشد و چشم بسياري از ابرقدرت‌هاي جهان را حيران كرده است.

وي در ادامه اهميت ولايت فقيه در نظام اسلامي را يادآور شد و افزوددشمن به‌خوبي مي‌داند كه تنها راه شكست جامعه اسلامي، آسيب زدن به خيمه‌گاه ولايت فقيه است؛ ولي مردم بصير ايران همواره با پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري دشمنان را از رسيدن به اهداف شوم خود نااميد مي‌كنند.

بنيادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، اظهار كرد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نسخه  شفابخشي است كه مهارت تربيت عبد صالح را محور كار خود قرار داده است.

وي با اشاره به‌اينكه راه‌اندازي مدارس خاص قرآني يكي از مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است، گفت: مدارس قرآني نقطه عطف و قله رفيع وزارت آموزش و پرورش است.

بنيادي پيرامون فعاليت مدارس خاص قرآني، اظهار كرد: هم‌اكنون 1300 مدرسه خاص قرآني در سطح كشور به فعاليت مي‌پردازند كه از لحاظ كمي و كيفي به شيوه‌اي كاملاً قرآني اداره مي‌شوند و 7 كتاب نيز ويژه اين مدارس چاپ شده است.

وي با اشاره به هزينه بودجه‌هاي قرآني قابل توجه به‌منظور اجراي طرح نور در مدارس و همچنين كيفيت بخشي مسائل آموزشي در مدارس قرآني، يادآور شدبودجه‌هاي قرآني در سه سال اخير از آغاز فعاليت مدارس قرآني تاكنون رشد قابل توجهي داشته و قابل مقايسه با سال‌هاي قبل نيست.

بنيادي ضمن ابراز رضايت از عملكرد آموزش و پرورش استان نسبت به اداره مدارس قرآني، تصريح كرد: استان مركزي نه‌تنها استاني پيشتاز در توليد كتب مورد نياز مدارس قرآني بوده؛ بلكه تا حدودي موفق به تأمين كتب مورد نياز استان‌هاي همجوار نيز شده است.

مشاور وزير آموزش و پرورش در پايان با تأكيد بر اينكه مدارس قرآني بايد الگوي شايسته‌اي براي ساير مدارس باشند، گفت: ساماندهي نيروي انساني مدارس قرآني و به‌كارگيري نيروهاي متخصص و مجرب در اين مدارس نقش مهمي در ارتقاي كيفيت آموزش در اين مدارس دارد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.